25 Mart 2009 Çarşamba

Real Flow Max'E aktarma

Herşeyden önce www.maxplugins.de den reelflow 3 için realflow mesh loader v1.6 yı download ediyoruz. rf3max.zip ile gelen bütün eklentileri plugins klasörümüze ekliyoruz. Bu dosyalar realflowla alış verişi sağlıyor .
Bu pluginlerin linklerini maxte şu şekilde görmek mümkün :
1 )Utilities penceresinden more buttonuna basıp,
scenedata sever : maxteki yarattığımız animasyona göre ki bu bir bardak olabilir su kabı olabilir bunu bu utilities sayesinde sd saver setting button ile objemizi sd formatıyla kayıt edip realflow a obje olarak eklememize yarıyor. Etkileşimli bir animasyon içersinde yani maxteki dosyalarımızın rf parçacıklarına tepki verebilmesi için objeleri bu şekilde kayıt edip realflowa almamız gerekiyor.
2) geometry penceresinde next limit diye bir menu ekleniyor onun içinde de nl particles2 rf loader rw loader gibi buttonlar yerleşiyor.
nl particles : realflowda yaptığımız particle ları maxe çağırmaya ;
rf loader : rf de ki meshi(leri) maxe çağırmaya yarıyor.

Animasyon yapan arkadaşlar neyi ne kadar yaptığınızı bilemediğim için herkesin işine yarayacak direk püf noktalarına geçiyorum:
Rf de olay şu şekilde gerçekleşiyor :
bir yeni rf sahnesi yaratıp maxe geçiyoruz.(bu yaratma sırasında programfiles/next Limt/realf../scene/dosya adı/içine particles, object, mesh, preview gibi klasörleri rf kendi yaratıyor. burası önemli çünkü aktarırken dosyaları burdan çekecez)
maxde yarattığımız kabı yada bir objeyi (ki wave yapımında da yer belirtmek için gerekli) scene data saver sayesinde sd dosyasına çevirip rf de yaratılmış olan(yukarıda anlattığım klasörler)object klasörüne kayıt ediyoruz ki bulması kolay olsun.
Tekrar Rf ye geçip arayüzü 3dsmax olarak ayarlayıp scale i 0.01 yapıyoruz. sağdaki menüden içi boş olan yuvarlak bölüm yani objectsden kayıt ettiğimiz sd i çağırıyoruz. (Alt tuşunua basılı iken sol mouse tuşu ekranın dönmesini orta tuşla panı yapabilirsiniz.)
gene sağ menuden eklemek istediğimiz emittersi seçiyoruz mesela circle olsun. action tuşuna basınca parçacıkların aşağıya doğru aktığını görecez. maxten getirdiğimiz kabımızı tepki vermesi için scene tree penceresini açıyoruz. sağ taraftaki bölümden boxumuzu sol taraftaki circle a getirip bırakıyoruz ve box circleın altına yerleşiyor. reset deyip actiona tekrar basınca parçacıkların box a (maxten çağırdığımız sd ye) göre şekil aldığını göreceksiniz. Sonra sağdaki menüden daemons listten mesela gravity ekleyelim sahneye ve reset, action böylece artık iyicene rf nin güzelliklerini hissetmeye başlamış oluyoruz. scene tree den gene bakınca gravity otomatik olarak circle ın altına giriyor.
Şimdi sizin sorunuza geldik Max´e nasıl alıyoruz ?
Aynen şöyle :
yukarıda export central butonuna basıp circle un yanındaki kutucuğu işaretliyoruz ve bu pencereden done la çıkıyoruz. artık action dediğimizde oluşan parçacık animasyonunu, Realflow, particles klasörümüze *.bin sıralı dosyalara olarak kayıt etmeye başlıyor. buraya döneceğiz

Parçacıkları yaratmamız kesmiyor bizi akışkanıda yaratalım diyor ve sahnemiz aynen bu şekilde dururken gene sağ menüden mesh menüsüne gidiyoruz ve create mesh buttonuna basıyoruz. mesh01´i sağ tıklayıp insert fluids den circle01 i seçiyoruz. mesh menüde göz işaretine (build mesh)e basıp parçacıklarımızın akışkanı oluşuyor viewden element smooth shaded a geçip meshi görebilirsiniz. reset actiona basınca mesh parçacıklarla birlikte kabın şeklini almaya başlıyor.
Not : bir sürü ayar var hem circle için hem mesh için radius, blend factor, mesh type, polygon... bu gibi ayarlar ilk başta kabın dışına doğru taşan meshi içerde tutmanızı sağlıyor artık bir başka sefere ders olarak işlenebilir ama deneme yanılma ile bu ayarlarla oynayın ve yaptığınız değişiklikleri göz(build mesh)e basıp etkin hala getirin.
Neyse devam meshimizde akıyor gidiyor ve hal böyle iken export central penceresinden mesh01 de işaretliyoruz ki meshin animasyonuda *.bin olarak mesh klasörüne kayıt edilmeye başlansın.
reset ,action diyip istediğiniz frame kadara gelin. Diyelim ki o sayı 50 artık maxe almaya hazır 50 karelik animasyonunuz var.

Geçiyoruz maxe geometry->nexlimit den nl particles 2 ye basıp select file sequence buttonu ile rfdeki particles klasörümüzden circle01 ile başlayan bin dosyasını seçip sahnemize yerleştiriyoruz
gene aynı menüden rf loader ile gene select file sequence den bu sefer meshes klasöründeki mesh01 ile başlayan bin dosyasını seçip create mesh buttonuna basıyoruz. play dediğimizde hem parçacıkların hemde akışkanın maxte akmaya başladığını görmüş oluyoruz.

İzleyiciler